top of page

Дизайн-хакатон від Genesis: як команди придумували IT-продукти онлайн та запускали рекламні кампанії



Дизайн відіграє велику роль у створенні та розвитку IT-продукту. Тому дизайнер в продуктовому IT є дуже цінним, так само як інші спеціалісти. Щоб довести це, ми провели Genesis Design Week — тиждень лекцій про різні напрями дизайну. Ключовим моментом івенту став онлайн-хакатон, під час якого команди не лише створювали концепції IT-продуктів, а й тестували їх на реальній цільовій аудиторії. Про виклики, досягнення та інсайти учасників — у цьому матеріалі.




Тиждень дизайну в продуктовому IT


Ми зосередилися на чотирьох напрямах дизайну в продуктовому IT:

  • графічний дизайн;

  • моушн-дизайн;

  • ілюстрація;

  • UI/UX.

Аби максимально наповнити тиждень корисною інформацією та з різних боків подивитися на дизайн, ми поєднали декілька форматів. Щовечора експерти Genesis читали лекції, які стрімили на YouTube. А вдень всі охочі могли поставити питання нашим дизайнерам, і ті в Instagram-сторіз давали відповіді про свій досвід, задачі, робочі інструменти. Наприкінці тижня учасники мали можливість перевірити отримані знання, склавши іспит.

«Genesis Design Week унікальний принаймні тим, що це був тижневий івент, присвячений дизайну. Вийшло досить збалансовано показати різні грані дизайну в продуктовому IT», — ділиться враженнями Андрій Жулідін, один із лекторів та продакт-дизайнер в AmoMedia.

Зокрема, експерти Genesis розповіли, які різновиди дизайну існують в продуктовому IT, як стати універсальним моушн- та UI/UX дизайнером, чому креативи дизайнерів та маркетинг дуже важливі при створенні продукту. Посилання на лекції шукайте в кінці статті.




Хакатон: від концепції диджитал-продукту до рекламної кампанії


Тиждень лекцій завершили хакатоном. Його головна особливість навіть не онлайн-формат, а те, яку роль організатори вирішили відвести маркетингу в оцінюванні результатів. Для багатьох учасників саме цей аспект став найбільшим інсайтом хакатону. Зі 150 заявок відібрали лише 50. Були як готові команди, так і ті, які формували організатори. Намагались зробити так, щоб у кожній команді був графічний дизайнер, моушн-дизайнер, ілюстратор та UI/UX чи веб. Всього було 14 команд по 3-4 людини. Командам, які спілкувалися виключно онлайн, упродовж двох днів потрібно було придумати ідею диджитал-продукту на тему мандрів Україною, зробити лендинги в Tilda, створити статичні та моушн-креативи для Facebook та презентувати свої ідеї. Роботи учасників хакатону оцінювалися за чотирма критеріями:

  • актуальність продукту, його ідея та візуальна концепція, логічність побудови лендингу;

  • рекламні креативи: статичні та моушн;

  • креативність презентації диджитал-продукту (без обмежень у форматі);

  • результати маркетингової кампанії.




Акцент на маркетингу


«У продуктовому IT маркетинг дуже важливий. Якщо продуктом люди не користуються, то в ньому немає сенсу. Маркетинг і креативи мають таку ж цінність, як і сам продукт. З точки зору Genesis було правильним розповісти про це дизайнерам, бо вони мають розуміти, наскільки їхня робота впливає на результат», — розповідає Марта Хома, маркетолог в Genesis. Тому під час хакатону вирішили тестувати креативи й продукти дизайнерів на реальній аудиторії — у Facebook. На кожну Facebook-кампанію Genesis виділив по 20 євро. За словами Марти, це та сума, яка дозволяє отримати необхідну кількість кліків, щоб зробити висновки про зацікавленість користувачів у продукті. Реклама крутилася трішки менш як добу, і її побачили близько 200 000 користувачів з усієї України. Потім маркетологи зробили аналітику і таблицю з метриками, за якими оцінили успішність кампанії. «Основна метрика — перехід з лендингу в цільову дію. Наприклад, «зареєструватися», «завантажити», «купити» тощо. Саме ці переходи й відображали зацікавленість у продукті», — пояснює Марта. Близько 10% всіх переглядів креативів команд перейшли в цільову дію. Це досить високий показник, каже маркетолог.



«В учасників інколи був шок, коли журі ставили за дизайн одні оцінки, а маркетингова кампанія показала аналітику зовсім іншу. Певно, для них це чи не найважливіший інсайт хакатону — що подобається дизайнеру, не завжди подобається цільовій аудиторії продукту. І навпаки», — коментує івент-менеджер освітніх заходів Genesis Катерина Бова.


Ментор однієї з команд Андрій Жулідін вважає, що маркетингова кампанія була правильним рішенням організаторів.


«Коли ми обговорювали ідею хакатону, то були пропозиції, щоб бали за рекламу були трохи менш важливими, ніж інші критерії. А я якраз наполягав на тому, щоб це була ключова метрика, щоб максимально наблизити умови змагань до життя. Ви можете зробити крутий проєкт візуально, він може вирішувати якусь проблему користувача, але не донести суть через маркетинг. Також маркетинг може показати, чи справді ви задовольняєте потребу користувача. Учасники хакатону змогли протестувати свої ідеї та побачити в результаті цифри, які не брешуть», — каже він.



Організація онлайн


Безперечно, онлайн-формат хакатону — це виклик. Але кількість захворювань на COVID-19 зростала, і перед організаторами постав вибір — або скасувати хакатон або провести його онлайн. В учасників був великий запит на івент, тому обрали друге. Зрештою, в онлайну виявилась щонайменше одна перевага — до події змогли долучитися учасники не лише з Києва. Платформою для хакатону обрали Discord, комунікація проходила в Telegram-чаті, а захист проєктів — в Zoom. Стежила за всіма платформами та виправляла баги проджект-менеджер освітніх проєктів Genesis Вікторія Прищепа. Ми попросили її скласти чекліст для тих, хто захоче провести подібний івент.




Чекліст з організації хакатону онлайн

  • Зробіть для менторів та учасників детальні ґайди з користування платформами та інструментам. Нехай вони ознайомляться з ґайдами хоча б за день до хакатону.

  • Зробіть окремий розклад для учасників та організаторів. Нагадуйте про події за 5-10 хвилин у загальному чаті.

  • Продумайте тематику та контент кожного каналу на сервері Discord. Наприклад, «загальна інформація», «правила участі», «критерії оцінювання» тощо.

  • У Discord немає можливості одночасного перебування в одному відеочаті більше 25 людей.

  • Створіть окремі чати для: а) команд, б) команд та менторів, в) менторів та організаторів, г) усіх разом.

  • Створіть неформальний відеочат (у нас це була «курилка»), де учасники зможуть спілкуватися між собою в будь-який час. Це важливий комунікаційний момент в контексті онлайн-івенту.

  • Якщо полетіли налаштування в Discord, і учасники почали бачити чати один одного: а) перевірте загальні налаштування ролей — можливо, ви всім дали доступ на перегляд усіх повідомлень; б) перегляньте налаштування ролей кожної групи.

  • Якщо щось зламалось на сервері, напишіть у загальний чат у Discord або Telegram — повідомте про проблему та вкажіть приблизний час, коли вона буде вирішена.

  • Тримайте зв’язок з учасниками постійно. Ми придумували різні активності, наприклад, робили конкурс на найбільш креативну Instagram-сторіз з фотографією команди.




Підсумки


Основною метою заходу було дати розуміння дизайнерам, як створюються продукти і яка роль дизайнера в цьому, розповідає Катерина Бова. По суті, робота, яку проробили учасники під час хакатону, — це один із реальних етапів розробки продукту: ви генеруєте ідею застосунку, придумуєте креативи, тестуєте цю ідею на користувачах з допомогою маркетингових кампаній та аналізуєте результати. Усі команди впоралися з завданням — не було таких, які б зійшли з дистанції в процесі і не показали результату. Андрій Жулідін відзначає, що подібних подій для дизайнерів в Україні наразі немає. «Є батли для дизайнерів, але це більше про картинки. Це сервісний дизайн. Що стосується продуктового дизайну, то нічого схожого на Genesis Design Week та хакатон не відбувається», — каже він. На думку Андрія, головною фішкою хакатону стало те, що дизайнери, особливо початківці, по-справжньому відчули, що таке працювати в продукті. «Думаю, коли команди побачили свої бали і підсумкові результати, то зрозуміли, що виграють комплексні рішення, хороші за всіма критеріями. Багато хто робив дуже привабливі лендинги, але просідав у маркетингу. І навпаки — деякі команди відзначилися крутими рекламними кампаніями, але сам продукт чи лендинг були дещо слабкими. Учасникам довелося відчути себе не лише в ролі дизайнерів. Якщо ти створюєш продукт з нуля, то ти трохи і Product Owner, і копірайтер, і маркетолог», — зазначає ментор. «Нам дуже цікаво, як розвиватиметься кар’єра учасників далі, — каже Катерина Бова. — Бо є відчуття, наче ми справді зламали певні стереотипи. Сподіваємося, що продуктове IT поповниться новими крутими спеціалістами».




Відгуки учасників


Працювали багато, в день хакатону — з восьмої ранку до півночі. На захисті було стільки крутих проєктів, які вражали своїм концептом, візуальною складовою або креативом. Хтось робив крутезні презентації, хтось — якісні дослідження, а дехто вражав нестандартним підходом… Це був дуже цінний досвід. Загалом Design Week дуже сподобався: дали хороші орієнтири, як розвиватись дизайнеру та бути затребуваним у сучасному світі. Дізнався, як працює продуктова компанія та як переплітається робота різних департаментів — Віталій Костюк, Junior UI/UX Designer, лідер команди-переможця.


Ми прийшли на хакатон уже сформованою командою, разом працювали в агенції Postmen, тож добре знали сильні та слабкі сторони один одного. Я вже мав досвід роботи з продуктами, лендингами, маркетинговими матеріалами і розумів, що потрібно для гарного результату. Але займатися всім і відразу раніше не доводилось, тому вийшов дуже цікавий досвід. Раджу кожному дизайнеру хоча б раз взяти участь у хакатоні. Такі заходи рухають галузь вперед. Організація була на дуже хорошому рівні, всі деталі були продумані до дрібниць. Постійна комунікація з боку організаторів, спілкування між учасниками і навіть «чат-курилка» створювали враження, що ми всі перебуваємо на одній локації — Макс Штомпіль, UX/UI дизайнер в Postmen.


Давно хотів взяти участь в хакатоні. Мені сподобалася тема — подорожі Україною. Я саме повернувся з Карпат, куди їздимо з дружиною щороку, тож вирішив, що ідея буде пов'язана з ними. Але трішки не докрутили — продукт нашої команди був більше офлайн, ніж диджитал. З нового — зрозумів, навіщо робити різні рекламні матеріали. Тому що їх можна швидко протестувати. У диджиталі завжди дивувала статистика найуспішніших креативів, на яких просто фото і кнопка на кшталт «купити», «знижка» тощо. У мене великий досвід роботи в рекламних агенціях, а там найчастіше цінують ідею та крафт — Ігор Чалий, працював арт-директором в Banda та Saatchi&Saatchi Ukraine.

Підписуйся на нашу розсилку та отримуй корисні матеріали першим!

Надаючи вашу електронну адресу, ви погоджуєтесь з нашою Політикою приватності.

Дякуємо, що підписалися.

image-from-rawpixel-id-5996033-png.png
bottom of page