Ваше повідомлення
надіслано!

Незабаром ми
зв’яжемося з вами.

Приєднуйся до нас!

Завантажити резюме

*Введіть корректний номер телефону

Ви залишаєте сайт gen.tech та переходите на наш особистий профіль з вакансіями gen-tech.breezy.hr

Блог

Назад

Створити гру за 48 годин: як пройшов Genesis Game Jam і тиждень геймдеву

01.02.2021
Освіта

Наприкінці 2020 року Genesis запустив геймдев-напрям. Наразі над розробкою мобільних ігор в холдингу працює 6 компаній — OBRIO, Holy Water, Universe, BetterMe, Keiki та Suits. Тож у Genesis з’явилася експертиза у створенні ігор і сильні спеціалісти, які вирішили поділитися досвідом. 

Ми провели Genesis GameDev Week — тиждень, присвячений гейм-розробці в продуктовому IT. Завершили захід джемом: учасники протягом 48 годин розробляли готовий продукт та змагалися за першість.

Розвиток геймдеву

 

«Розробка ігор — одна з найбільш динамічних та впливових індустрій у світі. З кожним роком, починаючи з 1990-х, ринок зростає. За даними Newzoo, у 2021 році розмір глобального ігрового ринку перевищить $189 мільярдів. А кількість людей, які гратимуть в ігри, збільшиться до 2,8 мільярда. Геймдев також одна з тих сфер, які не постраждали від ковіду. Отже, ринок дуже перспективний. З’являється все більше можливостей, професій та запиту на спеціалістів», — розповідає один із лекторів та менторів Ігор Копйов, Product Owner в OBRIO.

Помітна тенденція останніх років — зростання долі мобільних пристроїв на ринку. Саме мобільні ігри найчастіше виробляють в Україні з розрахунком на західного користувача.

«Попри те, що у відсотковому співвідношенні смартфони та планшети вириваються вперед, обсяг ринку комп’ютерів і консолів теж зростає. Однак, обсяги ринку мобільних пристроїв ростуть швидше. Найближчими роками вони генеруватимуть більше доходу», — каже інший лектор — Віктор Антоненко, Unity-розробник в OBRIO. 

Головною метою Genesis GameDev Week було розказати про те, як влаштований процес розробки ігор у продуктових IT-компаніях та розкрити особливості роботи різних геймдев-спеціалістів. 

 

Формат week — це вже наш звичний формат заходу, який розробили та практикують в Genesis. Він передбачає відеолекції від синьйор-спеціалістів галузі, сторіз в Інстаграмі у вигляді «запитання-відповідь» та практичні кейси наприкінці тижня — хакатон чи джем, розповідає Катерина Бова, Education Project Manager в Genesis. 

У зв’язку з пандемією всі активності проходили онлайн задля безпеки лекторів та студентів.

Лекційна частина охопила такі теми:

*Усі лекції доступні для перегляду — переходьте за посиланнями. Відповіді геймдев-спеціалістів Genesis на питання від глядачів дивіться у Highlights Instagram.

«Ми прагнули навчити учасників розробляти ігри, поділитися невеликими інсайтами з тими, хто вже достатньо довго в індустрії, та передати якнайбільше знань упродовж тижня», — зазначає розробник Віктор Антоненко.

Створити гру за дві доби

 

Щоб закріпити знання слухачів лекцій та залучити більшу аудиторію, зокрема, досвідчених фахівців, на завершення тижня ми провели Genesis Game Jam. 

Командне змагання у геймдеві — це можливість не лише зростати професійно, але й об’єднуватися з іншими експертами галузі, знаходити креативні рішення та створювати нові продукти, пояснюють організатори.

«Зазвичай для участі в джемі учасники самі шукають команду. Ми розуміли, що в онлайн-умовах це зробити складно, тому запропонували два варіанти участі, як під час нашого дизайн-хакатону: ми приймали як індивідуальні заявки, так і командні. Команди намагалися формувати так, щоб у кожній з них був гейм-дизайнер, художник та девелопер. Були й інші ролі, наприклад, аналітики, дата-саєнтісти, продакт-овнери та саунд-дизайнери», — розповідає Катерина Бова.

Утім, були й особливі команди, додає вона. Один із учасників джему — 14-річний Захар — вирішив брати участь самостійно, без команди 🙂 На Genesis Game Jam він прийшов уже з власною ідеєю та напрацюваннями.

«Найперше — нас вразив мотиваційний лист Захара, він дуже хотів взяти участь у заході та позмагатися у джемі одноосібно. Проглянувши його резюме, ми побачили знання мов Unity та C#, досвід розробки двох ігор і знайомство з левел-дизайном. Тому й вирішили дати шанс», — пояснює проєктна менеджерка. 

Ще одна перевага онлайну — залучення більш широкої аудиторії. До заходу змогли долучитися не лише кияни, а й мешканці інших українських міст. 

За 48 годин команди мали створити гру з оригінальним геймплеєм та щонайменше двома диверсифікаторами (додатковими обмеженнями до теми, перелік яких складають організатори). Темою джему була плинність часу, але кожна з команд її втілювали по-своєму: хтось звернув увагу на гострі соціальні проблеми, а хтось занурився у теми космосу, фентезі чи фольклору. І обов’язково — була перевірка кожної гри на працездатність. 

Загалом було десять критеріїв, за якими оцінювали результати команд. Це й оригінальність, цікавість гри, перспективи її монетизації, якість презентації та відповідність темі джему. За словами менторів, найчастіше учасникам було складно зрозуміти монетизаційний аспект гри, проте для бізнесу це один із ключових моментів.

«Найбільше сподобалася гра команди-переможця, — коментує ментор Віктор Антоненко. — У них був оригінальний підхід до розробки функцій. Крім того, що за два дні джему вони непогано пропрацювали базовий функціонал, так ще й вразили незвичним підходом до розробки. Вони зробили звуки у грі процедурно-генеруючими за допомогою нейромережі. Тобто, гра не має заготовлених звуків — усі вони генеруються під час роботи застосунку. До цього я не зустрічав такого використання».

Ментор Ігор Копйов також відзначив високий рівень анімації і стильний піксель-арт гри переможців. «Якщо з фаворитом питань не виникало, то на інші номінації було важко обрати переможців. Було доволі багато класних ігор, але обмаль часу, щоб їх досконально оцінити. Ми вирішили, що кожна команда отримає приз та одну з десяти номінацій», — розповідає він.

Зазвичай у Game Jam є нагороди для команд, які посіли перше-третє місця. Такі правила диктує спонсор. Оскільки Genesis Game Jam — незалежний захід, то нагороди змогли отримати всі учасники.

«Ми забезпечили підтримку команд 24/7. Усі учасники отримували регулярний фідбек від менторів та журі, а також здобули цінний досвід та навички — таких можливостей не так багато на ринку. Половина команд допрацьовують свої ігри, а деякі вже завантажили їх в Google Play та App Store. Аналізуючи результати GameDev Week, ми також бачимо, що обрали правильні теми для лекцій — саме на ці знання був запит в аудиторії», — підбиває підсумки Катерина Бова.

Що кажуть учасники

Game Jam — корисний досвід для будь-якого розробника ігор. Я вперше брав участь у подібному заході. До цього у мене був мінімальний досвід у геймдеві. Здебільшого, робив якісь проєкти для себе, а єдиний проєкт, що дійшов до релізу, виявився провальним. Наша команда на джемі реалізувала майже все задумане. Від івенту виключно позитивні враження: організація на високому рівні, ментори вчасно давали фідбек. За цей тиждень вдалося прокачати навички програмування та проєктування гри, навчився краще розуміти людей, яких знаю менше двох днів :)

Богдан Карзюк, лідер команди-переможця на Genesis Game Jam

Я любитель джемів. До Genesis Game Jam я взяв участь у понад 20 таких заходах. Певно, це найкраща організація онлайн-джему, яку я бачив. Diskord, канали для спілкування і оголошень — все було зручно. У мене два роки комерційного досвіду, з Unity працюю вже три роки. Раніше не користувався 2D освітленням, а під кінець джему вже зміг зробити гарний візуал, застосувавши його. Також отримав досвід лідерства та організації команди. Найбільше сподобалася лекція від Артема Коротенка «Ефективна команда в геймдеві: ролі, процеси, виклики». Загалом я скептично ставлюся до лекцій, оскільки за півтори-дві години тема розкривається лише поверхнево. Але Артем зумів розкрити тему за такий стислий час.

Тимофій Солончук, лідер команди IDDQD, перемогла в номінації «Найкраща диверсифікація гри»

Дякую команді Genesis за таку можливість. Все було на високому рівні: робота з учасниками, допомога та підтримка. Такі івенти дійсно допомагають людям змотивувати себе та вижати максимум. Після Genesis GameDev Week я навчився ще краще працювати в Unity та писати на С#, а головне — швидше! Бо для мене як мінусом, так і величезним плюсом був час. Саме завдяки коротким термінам я не давав собі розслаблятися та робив все уважніше і майже без помилок.

Захар Кулик, змагався у джемі без команди, переміг у номінації «Майстер на всі руки» :)

Корисні посилання

22+
вподобань

Вам сподобалась стаття?

Copyright © 2020 Genesis