top of page

Від стажера до керівника: як будувати кар’єру в Genesis



Три роки навчатись у виші і раптом кардинально змінити професію — саме так вчинила Руслана Полонська, Head of Creative Team у проєкті Holy Water. Їй вдалося потрапити на стажування в Genesis і лише за два роки пройти шлях від стажера до керівника дизайн-команди. Ми розпитали в Руслани, як новачку проявити себе, використати всі можливості, що надає компанія, та почати кар’єрно зростати.




Як все починалося


Я навчалася на третьому курсі фінансового факультету КНЕУ, але розуміла, що хочу працювати в зовсім іншій сфері. Тому вирішила спробувати себе в дизайні, закінчила курси та IT-школу, почала працювати на фрилансі. Але фриланс — це не той шлях, щоб себе проявити. Курси дали базові знання, та мені бракувало комунікації з колегами і професійного фідбеку. Тому для побудови кар’єри почала шукати роботу в класній команді. Мій список з 10 компаній, де хочу працювати, очолював Genesis. Туди подавалась, щойно закінчила курси, але скілів та досвіду на той час було недостатньо. Мені відмовили, і я продовжила працювати над своїм резюме та портфоліо. Одного дня випадково дізналася про літнє стажування для графічних та моушн-дизайнерів у Legit, одному з проєктів Genesis, та подала заявку. Мені дали тестове завдання і це, напевно, був найважливіший проєкт у моєму житті. Витратила на нього надзвичайно багато часу і відпрацювала кожну дрібницю. Бо чітко розуміла: або зараз максимально викладаюсь і показую, на що здатна, або іншого шансу не буде. Після тестового було не менш стресове інтерв’ю та бар-рейзинг. І коли нарешті отримала офер, це був неймовірний момент! Наче моє життя поділилося на «до» та «після». Звичайно, я розуміла, що маю лише три місяці, щоб проявити себе й отримати постійну роботу, тому повинна зосередитись та працювати на 100%.


Порада: відправити простий текстовий файл — це смертний гріх для дизайнера. Воно має круто виглядати й бути досконалим. Також не варто поспішати з тестовим завданням. Часто кандидати намагаються зробити його якнайшвидше й одразу надсилають. Але наступного дня дивишся на свою роботу по-іншому і бачиш чимало моментів, які треба допрацювати. Якісно зроблене тестове — маячок для рекрутера та потенційного керівника, що людина справді зацікавлена і мотивована.



Перші робочі дні


У продуктовому дизайні всі завдання починаються з користувацької історії (User Story), тобто з вивчення потреб аудиторії. Якщо спрощено: дослідження показали, що користувачу не вистачає фічі Х, щоби досягти Y. Базові відповіді на запитання «що зробити?», «для кого?», «що це дасть?» є ядром ТЗ. Далі воно проходить через різні департаменти, обростаючи «м’ясом». На етапі розробки ТЗ вже описано дуже чітко й скрупульозно, починаючи від того, як це має виглядати, і закінчуючи механікою, як це працюватиме.


Робота з зауваженнями — важлива для новачка. Треба розуміти, що критикують не тому, що до тебе погано ставляться чи хочуть образити, а тому, що є прогалини в знаннях, які варто заповнити. Більше того — якщо тобі вказали на слабкі сторони, це класний спосіб продемонструвати здатність до навчання. Я сприймала такі моменти, як можливість прийти за тиждень-два і показати результати роботи над собою.



Як опанувати новий хард-скіл за місяць до кінця стажування


Команда, в якій стажувалася, крім графічного, потребувала ще й моушн-дизайнера. І мені запропонували ним стати. Було дуже страшно починати щось нове в той момент. До того ж мені здавалося, що моушн-дизайн — це дуже важко: потрібно розуміти принципи анімації, таймінг, мати внутрішнє відчуття динаміки. Але погодилася. Мені знайшли ментора — Анну Позднякову. Система роботи з нею була така: менторка пояснювала базові принципи, давала завдання, радила курси та інші ресурси. Потім перевіряла, що я зробила, вказувала на помилки, визначала слабкі сторони та давала нові завдання. Згодом правок від ментора ставало дедалі менше. І нарешті в мене почало виходити. Увесь цей час я сильно хвилювалася, тому що розуміла, що за місяць закінчується стажування, і є шанси все провалити. Я намагалася дуже швидко вчитися і вникати. Напевно, я ще ніколи так швидко нічому не вчилася, як тоді моушн-дизайну:). Менторство — це чудова можливість для розвитку, яку можна отримати в компанії!


До ментора варто йти з конкретними питаннями. Не в голові, а вже чітко сформульованими і записаними. Так само важливо зафіксувати всі відповіді під час спілкування. Адже все швидко забувається. З моїм ментором у нас була домовленість, що я маю спробувати знайти відповідь самостійно, а вже потім звертатися до неї. Це, в принципі, хороший підхід до роботи та саморозвитку.


Як стала Head of Creative Team і перші помилки


Після стажування отримала постійну роботу в Genesis. У невеликій команді «маркетолог+дизайнер» ми працювали над креативами. Коли продукт почав зростати, набрали ще дві такі команди та очікували, що в них буде така ж синергія. Але нові тандеми не складалися. Ідеї креативів були вдалими, а їхня реалізація — не дуже. Вирішили протестувати гіпотезу: що буде, якщо між маркетологами та дизайнерами поставити людину, яка допомагатиме їм розуміти один одного, покращить комунікацію та якість дизайну? Такою людиною стала я, і це спрацювало. Креативи покращали, а процеси комунікації — полегшали. Так я стала лідером креативної команди. Серед моїх функцій — розподіляти завдання між дизайнерами, оцінювати, скільки часу і ресурсів потрібно, щоб їх виконати, перевіряти та вносити правки.

Спочатку це виходило досить легко. У підпорядкуванні було лише два дизайнери, і я без проблем знаходила час для них, працювала інтуїтивно. Але коли команда різко зросла до 10 людей, почався хаос.

Були величезні проблеми із тайм-менеджментом: як приділити всім час, кожному пояснити завдання, розповісти про KPI, провести чек-поінти й не забути про власні робочі завдання? Всі 10 дизайнерів хаотично писали мені, кидали роботи на правки, завалювали дрібними запитаннями. Я наче загубилася у часовому просторі і просто з ранку до ночі відповідала їм та перевіряла завдання. В цей час всі дизайнери чекали мого фідбеку і робота зупинялася. Було дуже важко. Бракувало уявлення, як правильно організувати процеси.



Перше, що почала робити — дізнаватися в інших менеджерів, як працюють їхні команди, як будуються процеси. В кожного були свої підходи, але отриману інформацію я адаптувала під нас. Зрештою зробила дизайнерів максимально самостійними, оптимізувала час, ввела графік розподілення та перевірки завдань. Як Head я намагалася створити людям такі ж комфортні умови, які були в мене. Щоб у них була мотивація та бажання працювати. Перевіряючи завдання, завжди пишу детальні коментарі, щоб дизайнер сам відчув і зрозумів, як правильно зробити. Якщо бачу слабкі місця, ми разом знаходимо способи вирішення проблеми. Емоції та настрій намагаюся не переносити на роботу і членів команди. Адже якщо це відбувається, то дуже демотивує людей. Найбільш приємно, коли моя команда показує класний результат, і наші роботи наводять як приклад під час епізодів (зустрічі всієї команди продукту, на яких підбивають підсумки за певний період та ставлять цілі на новий — ред.). Для мене це — найсильніша мотивація.



Як використати всі можливості для розвитку


Напевно, 70% своїх навичок і знань я отримала в Genesis. Якщо чогось бракує для роботи, можна навчатися всередині компанії або на сторонніх курсах, з цим компанія також допомагає. Так я пройшла курс із 2D анімації персонажів. Також я часто зверталася до колег за консультацією. Будь-яка людина в Genesis відкрита до спілкування та обміну досвідом. Це один із плюсів такої великої компанії з різноманітною експертизою. Тож усі, кому я писала, завжди відповідали. Інша можливість — доступ до бібліотеки, де можна знайти багато корисного. Навіть якщо треба купити якусь книгу, в Genesis є така можливість. У компанії часто проводять інтенсиви, хакатони, тижні лекцій, є дизайн-ком’юніті, де виступають спікери з різних проєктів та інших компаній. Також проводять триденний інтенсив для керівників, школу менеджменту і бізнес-школу. Крім того, у кожного співробітника компанії є можливість скласти індивідуальний план розвитку. Наприклад, мій наразі враховує два напрями — дизайн та управління людьми. Тож я продовжую здобувати знання. Вважаю, що швидке зростання можливе тоді, коли не боїшся викликів та сприймаєш їх, як можливість, ідеш до конкретних цілей та готовий постійно вчитися на цьому шляху.

Підписуйся на нашу розсилку та отримуй корисні матеріали першим!

Надаючи вашу електронну адресу, ви погоджуєтесь з нашою Політикою приватності.

Дякуємо, що підписалися.

image-from-rawpixel-id-5996033-png.png
bottom of page